Een scherpe blik op media
 

Het succes van Netflix en de rol van lokale content


Na meer dan 10 jaar aan (volgens expert buitenproportionele) leningen te zijn aangegaan om voor wel aan $15 mld. te investeren in content, voorziet Netflix om dit jaar cashflow neutraal te zijn en vanaf 2022 cashflow positief. Niet alleen producten, maar ook diensten als Netflix varen wel bij een blockbuster strategie. In het geval van Netflix kenmerkt die zich door een grotere hoeveelheid content(productie), en daarbij ook de focus op lokale producties. Dit zie je ook terug in met name de groei van het aantal abonnees buiten de VS. ROW (Rest Of World), oftewel: alles buiten de VS was in 2020 verantwoordelijk voor 83% van de groei in het aantal abonnees van de dienst. Dit is een zeer gunstig signaal voor de lokale partijen die content in handen hebben en produceren. Zij zullen hun business op streaming diensten zien groeien, ook met het oog op het aantal nieuwe diensten dat zich aandient.  

Klik op de afbeelding rechts voor een artikel hierover op Variety.